Organizacja Ślubu W Plenerze

Mnóstwo Młodych Par marzy o tym, aby ich ślub był najbardziej wyjątkowym i zapadającym w pamięć wydarzeniem, na którym byli ich goście. Coraz więcej narzeczonych pragnie niepowtarzalnej uroczystości w wyjątkowym otoczeniu, a mianowicie w pięknym ogrodzie, nad wodą bądź w innym ważnym dla nich miejscu. Ceremonia w murach urzędu stanu cywilnego lub Kościoła zamyka im drogę do realizacji tych marzeń. Rozwiązaniem jest organizacja ślubu w plenerze, jednak jak to wygląda w praktyce?

Ślub kościelny w plenerze

W naszym kraju istnieje opinia, że ciężko jest zorganizować ślub w plenerze. Jeżeli chodzi o zaplanowanie ślubu kościelnego poza Kościołem możemy się jak najbardziej z tą opinią zgodzić. Może Wam to zająć bardzo dużo czasu, więc powinniście zająć się tym jak najszybciej. Najtrudniej jest uzyskać zgodę od księdza, prawdopodobnie będziecie musieli przeprowadzić wiele rozmów zanim znajdziecie tego, który wyrazi zgodę na organizację ślubu w plenerze. Również spraw formalnych jest więcej, jednak z pozytywnym nastawieniem i wiarą we własne możliwości z pewnością uzyskacie pozytywną odpowiedź.

Ślub cywilny w plenerze

W porównaniu do ślubu kościelnego, ze ślubem cywilnym jest dożo łatwiej. Od 2015 roku, prawo polskie znacznie się zmieniło na korzyść narzeczonych. Mianowicie wcześniej, można było wziąć ślub za murami USC tylko w „wyjątkowych okolicznościach”, czyli np. z powodu choroby, któregoś z narzeczonych.

Organizację powinniście rozpocząć od uzgodnień z kierownikiem urzędu stanu cywilnego. Dzięki zintegrowanemu Systemowi Rejestrów Państwowych możecie zgłosić się do dowolnego urzędu na terenie całego kraju. Możecie również wybrać inny niż urząd w mieście, w którym planujecie ceremonię. Przygotujcie podanie oraz inne potrzebne dokumenty i złóżcie je w urzędzie. Szczególną uwagę zwróćcie na treść takiego podania, ponieważ pracownik urzędu na jego podstawie podejmuje decyzję. Musicie użyć odpowiednich argumentów, żeby rozstrzygnięcie było pozytywne

Ślub nie może odbyć się w przypadkowym miejscu. Należy uargumentować dlaczego tak bardzo zależy Wam na tym, aby ceremonia odbyła się dokładnie w tym miejscu. Lokalizacja zaślubin musi być godna i odpowiadać wadze uroczystości. Dodatkowo należy też zapewnić pracownikowi urzędu warunki do przeprowadzenia ślubu. Oznacza to, że po pierwsze powinniście zadbać o miejsce, na którym będzie mógł położyć wszystkie rzeczy i dokumenty. Po drugie, jeśli ślub ma odbyć się pod gołym niebem, trzeba przygotować plan B w razie złej pogody. Po trzecie i najważniejsze, w żadnym wypadku nie może zabraknąć godła oraz polskiej flagi. Urzędnik obowiązkowo sprawdzi i przeanalizuje podanie oraz uda się na potencjalne miejsce zaślubin. Po wykonaniu tych czynności urzędnik wydaje decyzję.

Jaka jest cena za organizację ślubu w plenerze? Zgodnie z ustawą z 2015 roku opłata za ślub poza siedzibą urzędu stanu cywilnego nie może być wyższa niż połowa średniego wynagrodzenia. Przyjęto jednak, że ta kwota wyniesie 1000 zł.

Nie wahajcie się dzwonić, pisać i mailować z jakimikolwiek pytaniami – jesteśmy do Waszej dyspozycji.

0 KOMENTARZY

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *